12/12/2015

Content marketing

Content marketing

Co to takiego jest?

Content marketing jak opisać coś nie do opisania? Może jako tworzenie wartościowych treści? A może jako wykorzystanie unikalnych i nietypowych form przekazu? A może jako sposób kierowania przekazu do określonej grupy odbiorców? A może wszytko powyższe razem wzięte?
Tak, content marketing często opisuje się jedynie jako tworzenie wartościowych treści i dystrybucja tych treści do określonej grupy potencjalnych klientów.

My natomiast dokładamy do tego formę, kompozycję oraz sposób przedstawiania danej informacji w sposób możliwie najbardziej przyjazny dla docelowej grupy osób. Nie opieramy się na schematach, nie ograniczamy się do określonych form przekazu. Dla nas content marketing to nie tylko treść czy grafika ale również multimedia, prezentacje, interaktywne strony oraz indywidualne rozwiązania. Połączenie tych wszystkich cech sprawia, że content marketing uznawany jest obecnie za najbardziej skuteczną formę reklamy.

Dlaczego warto skupić się na content marketingu?

„Co jest do wszystkiego to jest do niczego” Zasada prosta, prawdziwa i znana każdemu z nas. Dlaczego więc mielibyśmy kierować naszą reklamę do wszystkich co ukazuje powyższa zasada „do nikogo”? Jaki ma sens i ile procent szans na sukces strzelanie z armaty do przelatującej muchy? Oczywiście najprościej jest stworzyć reklamę mówiącą do każdego:
„Jesteśmy najlepsi”, „Nasze produkty są najwyższej jakości” jednakże spójrzmy prawdzie w oczy – ile osób w to uwierzy, ile osób uzna tę informację na tyle istotną że zakupi nasz produkt czy usługę? Zwróć uwagę, że tacy giganci jak Apple czy McDolnald nigdy nie mówią ,że są najwięksi – pomimo tego, iż są. To by było zbyt banalne, to byłoby ukazanie braku pomysłu na siebie na swoją firmę, a w końcu świadczyło by to o braku strategii rozwoju. Pamiętaj! Marketing może być skuteczny i korzystny dla Ciebie i Twojej firmy, ale również może być zabójczy. Marketing to droga i niebezpieczna zabawka, to broń którą należy wykorzystywać tylko w odpowiedni sposób by samemu sobie nie zaszkodzić.

Media a content marketing.

W czasach cyfrowego pokolenia w diametralny sposób zmienił się sposób nie tylko promocji produktów, ale również, a może w szczególności sposób reagowania na treści reklamowe. Wg nas tak jak w kontaktach międzyludzkich, tak również i w marketingu coraz większe znaczenie ma zasada 3 sekund. Wśród natłoku treści i grafik atakujących nas z każdej strony zasada 3 sekund określa czas jaki mamy na zainteresowanie potencjalnego klienta naszą ofertą. Treść, grafika, forma i kompozycja – wszystko wpływa na to czy klient skupi uwagę naszej reklamie czy nie. W czasach spadku skuteczności tradycyjnych form reklamy content marketing zdobył pod względem efektywności bardzo wysoką pozycję. Jego specyfika polega bowiem na tym, że nie opiera się on na działaniu perswazyjnym (przekonaniu kogoś do własnych racji bez głębszego uzasadnienia), ale przede wszystkim na dostarczaniu odbiorcy racjonalnych argumentów i określonych. Dlatego też content marketing jest często określany sztuką komunikacji z konsumentami.