14/12/2015

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały proces mający na celu dopasowanie strony internetowej w taki sposób, aby wyszukiwarki traktowały ją jako wartościową. Proces ten przyczynia się do wielokrotnego zwiększenia liczby odwiedzin (a więc i potencjalnych klientów) danej witryny.

Na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania strony internetowej?

pozycjonowanie #stron #internetowych #SEO #Zielona Góra
Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron bardzo często starają się przekonywać do swoich rozwiązań i w większości przypadków ich sposoby przynoszą skutki. Jednakże najnowsze badania wskazują, iż Google „zwraca coraz większą uwagę” na treść strony i jej osadzenie względem innych stron o podobne tematyce. Dlatego tak istotne jest kompleksowe podejście do tematu, nie tylko od strony programistycznej ale również od strony marketingowej.

Tworzenie odpowiednich treści na stronę – to nie tylko napisanie kilku zdań o swojej firmie, o tym czym się zajmuje etc.<br>Ważne są słowa, grupy słów tzw. „frazy” ilość słów na stronie a nawet poprawność gramatyczna wpisanego tekstu.
Niezwykle istotne są między innymi:

  1. Nagłówki
  2. „Wytłuszczenia”
  3. Linki zewnętrzne i wewnętrzne
  4. Liczba linków i ich treść
  5. Liczba słów na stronie
  6. Pozycja w tekście fraz kluczowych
  7. Listy etc.

Zatem jeśli sądziłeś, że nie ma nic prostszego jak napisanie treści na stronę – to niestety bardzo się myliłeś.

Pamiętaj!

Treść strony musi być atrakcyjna nie tylko dla odbiorców, ale w pierwszej kolejności dla wyszukiwarek,
aby następnie za ich pomocą móc dotrzeć do Twojego odbiorcy – potencjalnego klienta.

Pozycjonowanie strony a jej oglądalność

Aby zrozumieć konieczność wykorzystywania technik optymalizacyjnych na stronach internetowych należy zrozumieć na początek kilka rzeczy:

  1. Reguła złotego trójkąta na podstawie wyników wyszukiwania organicznego w wyszukiwarce Google.
    Czyli jak konsumenci analizują wyniki wyszukiwania.
    #pozycjonowanie #stron Zielona Góra
    Badania wykazały, że ponad 85% wyników wyszukiwania jest analizowana przez konsumentów w praktycznie niezmieniony sposób.
    Miejsca zaznaczone na grafice kolorem czerwonym są obserwowane w pierwszej kolejności i skupiają niemal 90% uwagi użytkownika. Wykazują to w szczególności programy do analizowania wyników wyszukiwania udostępnione m.in. przez Google. Analiza wyszukiwania pokazuje jednoznacznie, iż strona wyświetlana na pierwszej pozycji jest niemal 2 razy częściej oglądana niż strona na miejscu 2 i ponad czterokrotnie częściej niż strona na miejscu 3.
  2. W jaki sposób wyszukiwarka Google wybiera najbardziej trafne wg. niego strony i wyświetla je na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania?Niestety tylko programiści z firmy Google znają tzw. „Algorytm wyszukiwania”, więc nigdy do końca nie wiadomo jaki on jest dokładnie. Oczywiście osoby zajmujące się pozycjonowaniem od wielu lat mogą obserwować wyniki i wyciągać wnioski. Dzięki temu wiemy dokładnie na jakie cechy i wartości w składni strony internetowej zwraca uwagę Google – jednym słowem co jest najważniejsze. Aby jednak nie było zbyt nudno – Google bardzo często modyfikuje swój algorytm, poprzez co zdarza się, że strona wyświetlana danego dnia na pierwszym miejscu następnego znajduje się np. na miejscu 3 lub jeszcze niższym.

    Reasumując – Pozycjonowanie stron internetowych to nieustanny pościg za zamianami algorytmu wyszukiwania.

  3. W jaki sposób wynik jest wyświetlany w wyszukiwarce?Tworząc stronę internetową od podstaw, jak również modyfikując istniejące strony internetowe mamy wpływ na to w jaki sposób są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Zatem tylko od nas zależy, jak będzie postrzegana nasza strona nie tylko przez wyszukiwarki, ale również i przez naszych potencjalnych klientów.
  4. Top 10 w pozycjonowaniu czyli pierwsza strona na wagę złota.Czy tak jest w rzeczywistości? – niekoniecznie. Jak widać na załączonej powyżej grafice najbardziej wartościowe wyniki wyszukiwania to pierwsze trzy pozycje. Oczywiście jeśli nasza strona internetowa znajduje się na trzeciej czy piątej stronie wyników wyszukiwania (pozycje wyszukiwania organicznego od 30 do 50) tzw. TOP 10 staje się realnym celem, co nie znaczy że jest to proste. Każdy, kto działa w Twojej branży chce tego co Ty. Mieć najwyższą pozycję i największą liczbę odwiedzin swojej strony. Co więcej przy najbardziej popularnych frazach trwa prawdziwa wojna o pozycje na pierwszej stronie nie wspominając już o pierwszej trójce. Tak więc chcąc uzyskać doskonały wynik w tak zwanych organicznych wynikach wyszukiwania musisz nastawić się na długą i wyczerpującą wojnę z konkurencją i zwyciężyć wiele bitew, aby osiągnąć swój cel.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Najczęstszym sposobem jest płatność za wyniki.
Zleceniobiorca określa kwotę za osiągnięcie pewnych wyników poprzez analizę kodu strony oraz czasu jaki będzie niezbędny do jego optymalizacji. Kolejnym krokiem jest określenie czasu niezbędnego do poprawnego linkowania zewnętrznego danej strony lub frazy, aby wyszukiwarki nie uznały ich za nieorganiczne – bezwartościowy spam. Te dwa główne czynniki powodują, że wypozycjonowanie 2 rożnych stron na tę samą frazę strony może kosztować od 600 do 4000 zł za każdą frazę lub całą stronę.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Wszystko zależy od zadanej frazy. Zdarza się, iż strona wskakuje na pierwszą stronę po modyfikacji kodu i aktualizacji strony przez Google. Jednakże najczęściej nie jest tak łatwo i trzeba wykonać szereg kroków optymalizacyjnych w odpowiednich odstępach czasowych. Taki rytm jest czasem wręcz niezbędny, aby wyszukiwarki „zmieniły zdanie” o naszej stronie i zaczęły ją traktować jako istotną dla osób wyszukujących. Co więcej jak pisaliśmy wcześniej wyniki pozycjonowania nigdy nie są stałe ze względu na zmiany czynników algorytmu wyszukiwania.

SEO co ono daje?

Przykład skutecznego zastosowania optymalizacji strony w celu wypozycjonowania jej w wyszukiwarce Google.

  1. Fraza „SPA” w miejscowości Sulechów – tutaj mamy wynik: wynik wyszukiwania Pozycjonowanie stron Zielona góra SPA
  2. Optymalizacja strony dla konkretnej frazy: Fraza „Kriolipoliza” w miejscowości Zielona Góra: Wynik wyszukiwania#pozycjonowanie #stron #Zielona Góra
    Witryna ośrodka SPA z Sulechowa dla wyszukiwarki Google w wyszukiwaniach bezpłatny – tzw. wyszukiwaniach organicznych jest tak wartościowa, że  proponuje ją jako najbardziej wiarygodną z ponad 4400 stron – pomimo, iż w miejscowości Zielona Góra znajdują się ośrodki posiadające dane urządzenie. Co więcej efekt został uzyskany tylko za pomocą optymalizacji kodu strony!